Ja,
als het gaat om verpakte voeding waarbij alle informatie op de verpakking staat rond houdbaarheid, allergenen én als het op gepaste wijze bewaard is geweest (al dan niet gekoeld, …).
Neen,
als het gaat om bereide voeding zonder klassiek etiket: het is de bedoeling dat je informatie meegeeft over ingrediënten en mogelijke allergenen, zodat mensen met een voedselallergie geen risico’s hoeven te lopen. Je kan die info noteren op een papiertje dat je kan opvragen op een verdeelmoment of hier (link nog toe te voegen) kan afdrukken, maar het mag ook op een eigen briefje dat je samen met de voeding mee afgeeft.